Πάτρα: Ανακοίνωση υπέρ της συνέχισης λειτουργίας του Προαστιακού

by sawamix

Με αφορμή την εκδίκαση ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πατρών δύο αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων κατά του «ΟΣΕ» και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», που ασκήθηκαν από το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Πατρών, κατά της σύνδεσης του προαστιακού τραίνου…

με τον πανεπιστημιακό χώρο και κατά των λεωφορειακών δρομολογίων Πάτρας Αθήνας του ΟΣΕ αντίστοιχα, οι εκλεγμένοι με οικολογικά ψηφοδέλτια περιφερειακοί σύμβουλοι Κώστας Παπακωνσταντίνου (Δυτ. Ελλάδα) και Κώστας Διάκος (Αττική) έκαναν την παρακάτω κοινή δήλωση:

«Μετά την κατάργηση δρομολογίων τραίνου σε Αχαΐα και Ηλεία και την μεροληπτική, εις βάρος του σιδηροδρομικής γραμμής μεταχείριση της εταιρίας που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο, βρισκόμαστε και πάλι στην ανάγκη να υπερασπιστούμε τη βιωσιμότητα και το μέλλον του σιδηροδρόμου, ως του πλέον φιλικού στο περιβάλλον μέσου μαζικής μεταφοράς.

Οι προσπάθειες του αστικού ΚΤΕΛ να ματαιώσει την λειτουργικά αναγκαία για την πετυχημένη προαστιακή γραμμή Πάτρας – Ρίου, αύνδεσή του με το Πανεπιστήμιο και η απαίτηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ για διακοπή των λεωφορειακών γραμμών Πάτρας Αθήνας του ΟΣΕ, κινούνται σε λογικές μονοπώλησης και αντίκεινται στο γενικότερο συμφέρον για φιλικές στο περιβάλλον και αξιόπιστες αστικές μεταφορές.

Δηλώνουμε ότι ανυποχώρητα στεκόμαστε τόσο πολιτικά όσο και νομικά στο πλάι του σιδηροδρόμου».

Αναλυτικότερα, το θέμα έχει ως εξής:

«Την Τετάρτη 4 Μαΐου 2011 εκδικάζονται ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πατρών δύο αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων κατά του «ΟΣΕ» και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Αιτούντες στην πρώτη εξ αυτών είναι η ανώνυμη εταιρεία «ΑΣΤΙΚΟ Κ.Τ.Ε.Λ. ΠΑΤΡΩΝ Α.Ε.» από κοινού με το πρωτοβάθμιο επαγγελματικό σωματείο του Συλλόγου Ιδιοκτητών Λεωφορείων Αστικής Περιοχής Πατρών «ο Άγιος Δημήτριος». Η αίτηση αυτή ασφαλιστικών μέτρων ασκήθηκε με αφορμή την πρόσφατη καθιέρωση εκ μέρους της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» λεωφορειακών γραμμών από τον τερματικό σιδηροδρομικό σταθμό του Ρίου και το Πανεπιστήμιο προς την Πάτρα διαμέσου του πανεπιστημιακού νοσοκομείου Ρίου και αντίστροφα συμπληρωματικά και για την εξυπηρέτηση των επιβατών του σιδηροδρόμου. Με τη συγκεκριμένη δικαστική της ενέργεια η «ΑΣΤΙΚΟ Κ.Τ.Ε.Λ ΠΑΤΡΩΝ Α.Ε.» ζητάει να υποχρεωθούν με ασφαλιστικά μέτρα οι «ΟΣΕ» και «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» να σταματήσουν τη διενέργεια των παραπάνω αστικών δρομολογίων.

Τη δεύτερη αίτηση ασφαλιστικών μέτρων έχει ασκήσει η «ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ Κ.Τ.Ε.Λ. ΝΟΜΟΥ ΑΧΑΪΑΣ Α.Ε.», ζητώντας τη διακοπή των δύο απευθείας δρομολογίων που έχει καθιερώσει ο «ΟΣΕ» για τη λεωφορειακή σύνδεση Αθήνας και Πάτρας μέσω Κορίνθου καθώς και των τριών απευθείας δρομολογίων που συνδέουν την Πάτρα με την Αθήνα. Η αιτούσα εταιρεία ισχυρίζεται πως τα ως άνω δρομολόγια έχουν ανατεθεί σε αυτήν κατ’ αποκλειστικότητα και ότι οι καθών εταιρείες δε νομιμοποιούνται στη διενέργεια των παραπάνω δρομολογίων.

Οι προαναφερθείσες λεωφορειακές γραμμές έχουν τεθεί εκ μέρους του «ΟΣΕ» και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» προς συμπλήρωση του συγκοινωνιακού τους έργου και με αποκλειστικό σκοπό την αρτιότερη εξυπηρέτηση των επιβατών του Σιδηροδρόμου. Οι παραπάνω δικαστικές ενέργειες εντάσσονται σε μία διαρκή προσπάθεια σκόπιμης απαξίωσης και λειτουργικής υποβάθμισης του ελληνικού σιδηροδρόμου τα τελευταία χρόνια, παρά τα κονδύλια που δαπανήθηκαν για τα έργα εκσυγχρονισμού του, μέσω της συστηματικής αποψίλωσης του δικτύου από δρομολόγια και της υποβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών ώστε να εκδιωχτεί βαθμηδόν η πελατεία από τα μέσα σταθερής τροχιάς προς όφελος ανταγωνιστικών μέσων μεταφοράς με απώτερο στόχο την κατάργηση του σιδηροδρόμου κατά το μεγαλύτερο μέρος του.

Στη δίκη θα παρέμβει υπέρ του «ΟΣΕ» και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. με πληρεξούσιο δικηγόρο τον κ. Κώστα Διάκο, Περιφερειακό Σύμβουλο Αττικής και εκπρόσωπο της Αττικής Οικολογικής Απάντησης. Ως μάρτυρας θα καταθέσει ο κ. Νάσος Κόκκινος, μέλος Δ.Σ. του Δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.»

http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%253A%252F%252Fwww.thebest.gr%252Fnews%252Findex%252FviewStory%252F30861&layout=standard&show_faces=false&width=620&action=like&font&colorscheme=light&height=80